Onsdag 9/6 2010

En ny dag är det nu! Härligt!
Nu glömmer vi gårdagens misstag, tar lärdom av dem och blickar framåt.
För vem lever i dåtid? Inte jag i alla fall. Jag lever i nutid. Men vi ska heller inte glömma de som lever helt i sin egna lilla värld.
Det finns en sådan i min närhet, vi kan kalla den personen G i detta inlägg. G är en sådan person som läser böcker, tjockare än tegelstenar. G går och läser medan G öppnar dörrar, sätter sig ner, osv. Jag kan inte låta bli att fascineras av att G klarar av att göra allt det medan G lever i sin värld. Det är faktiskt smått otroligt. Men det klart som det gamla ordspråket lyder, "Övning ger färdighet". Det stämmer väldigt bra i detta fallet, tro mig.
Jag tror att vi människor mår bra att ha något att fundera över, något som är annorlunda, som inte riktigt är som det ska. Som gör att våran syn på världen förändras. Världen behöver inte se ut på ett visst sätt. Som G, G är säkert jättelycklig som får leva i sin egna värld, så varför inte låta G få göra det? Men vem vet G kanske är den mest olyckliga på jorden? Det vet vi inte. Jag har inget svar på den frågan. Men det jag vet är att det är svårt att förändra saker om personen själv inte tydligt visar att han eller hon vill det. Jag hoppas G är lycklig!
/A

Kommentarer
Postat av: Danyael@soclog

sv: Oh ja, väldigt :)

2010-06-09 @ 11:09:46
URL: http://Danyael.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0