Midsommar närmar sig med stormsteg

Nu var det minsann ett tag sen jag skrev det senaste inlägget på bloggen. Men nu när sommarlovet går i startgroparna så har det varit ett uppehåll med allt, även bloggandet. För min egen skull tror jag att det behövdes. Men inte för bloggens eller eran skull. Ni har säkert velat ha nånting vettigt att läsa. 

I alla fall så är det midsommarafton på fredag. Många ska väl supa och göra en massa dumheter på fyllan kan jag tro. Dumheterna på fyllan tycker jag och tror jag både ni själva och vi runt om kring kan klara oss utan. Sedan får ni ju självklart dricka för min del, men snälla för allas skull - Låt det inte gå över styr! Det får bara en massa onödiga konsekvenser. 
Men vad hör då midsommar till? För mig är det alla de där bra sakerna. I huvudsak förknippar man väl midsommar med maten; jordgubbar, grillat, jordgubbstårta, jordgubbar med mjölk/grädde, sill och potatis. Ja listan kan göras lång. Det trevligaste med midsommar är naturligtvis att träffa folk, och tillsammans med dem göra något roligt. Som att välkomna sommaren! Naturligtvis vill nog alla att det ska vara sol och fint väder. Men på något underligt vis brukar det nästan alltid komma en regnskur eller två under dagen. Men vad gör det när stämningen och humöret är på topp? Detta är midsommar för mig det! Inget slår en hederlig gammal midsommar! På fredag gäller det!

Jag hoppas verkligen detta fina och underbara väder håller i sig tills dess.
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0