Sommarnöje för korsordsälskande - Korsord

Jag har fått en ny hobby, Korsord. Fast egentligen är den väl inte speciellt ny, eftersom jag hållit på med det lite innan med. Men det är först nu i sommar som det har tagit fart på allvar. Jag var inne i en mataffär inte helt olik en vanlig ICA affär. Där stod den på en hylla bland alla andra tidningar, tidningen Kors & Tvärs. Lagom svåra/enkla korsord. Passar alla. Man behöver inte vara jätte insatt i korsordens värld för att klara dem. Man kan skicka in och tävla, men man skickar inte in hela tidningen, utan bara vissa ord, som man får fram när man löst korsorden. Väldigt smart. Den som kom på det hade tänkt till lite... 
Korsord är ett sant sommarnöje för hela familjen, gammal som ung, liten som stor. Men vad är det egentligen som är så fantastiskt med korsord? Jag kan bara svara på vad jag tycker det är som gör det så roligt. Det är att få klura, vara en slags ord detektiv som ska finna de rätta orden, lära sig nya ord och uttryck, och såklart klara det. Korsord kommer nog alltid att finnas i vår värld, det hoppas jag i alla fall... Ord som går kors och tvärs. Köp tidningen kors & tvärs, ni lär inte bli besvikna.
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0