Back in buisness

Jag nästan skäms när jag ser hur länge sen det är som jag gjorde ett inlägg här. Mer än en månad. Men bara nästan. Jobb och det härliga vädret är nog de två stora orsakerna till det. Jag har helt enkelt inte haft tid till att sitta så mycket framför datorn. Tyvärr. Men jag tycker att man ska ta tillvara på sommaren och det underbara vädret som vi har haft/har.
Sist skrev jag att "Midsommar närmar sig med stormsteg". Det var precis i början av sommarlovet. Nu kan jag nästan ändra mig till att "Skolstarten närmar sig med stormsteg". Tro det eller ej, men sommaren har bara flugit förbi. 
Men jag måste ändå erkänna att jag på något underligt vis längtar efter att få börja skolan igen. Det kanske inte är själva skolsystemet i sig som jag längtar efter. Prov, läxor, press och stora krav. Utan mer alla kompisar, själva byggnaden, alla människor som man på något sätt har en relation med. Alla soliga underbara dagar, alla mysiga regniga mornar, alla härliga stunder på kvällarna då vi bara är, eller gör något jättegalet. Jag saknar min klass, jag saknar alla andra klasser, jag saknar stämningen, jag saknar sammanhållningen! Jag saknar skolan.
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0